Thursday, December 30, 2010

tadi kan...

tadikan,, sayakan teman lah mak saya g buat amal jariah..haha,, nehi ! nehi ! sya teman mak saya g jual buku kat sekolah die.. (sekolah die??ceee..bunyi mak aku kaya jutawan bilionaire segala bagai ade skolah sendiri)haha...

*kau pehal pakai saya2 ni?? ni bukan kau oke.. kamon bebi..b urself..

**haha.. cit lu..

act,, aku nak cite ni..oke..masuk mood dah..haha.. pagi tadi seawal pukol 9.00 pagi,, adik aku terjah masuk bilik aku then die kuar sore bervoltan 12V..''achik !! bangun !! ibu nak kuar tapi nak g skolah dulu.. kamu kate nak kuar semalam..'' (gaye cam aku dok dalam penjara ade kehendak nak kuar bagai..haha)..adik aku kalau kejut aku bangun,, roh aku yang tengah jalan2 tu pon tekejot..pk jap nak masuk balik ke idak badan aku... silap2 aku pon jalan same.. cis..aku ati dah panas..malam tadi tido pukol 2.30 akibat chat ngan alif asyraf..pagi,, kene bangun awal plak.. tetibe emosi tak menentu,, aku baling bantal pelok busuk aku tu ke dinding.. 

*ape motip pah kau campak bantal tu?? di tak bedose oke....

haha..wa pagi2 emosi memang tak keruan oke.. aku bangun dari katel,, muka serabut habes,, rembat towel masuk bilik ayo..takan dalam bilik air nak type kot..haha.. 15 minet kemudian aku kua ngn muka segar bugar nampak mak aku kat meja makan.. aku terus smbng ngn mak aku cite cane aku leh kenal alif asyraf ni.. pastu aku siap2..then vroooom ! blah.. (mungkin ade kesilapan dalam meniru bunyi di situ,,.aku nek keta bukan nek moto ye..keta bunyi cane??ehekehek..haha..gitu ke) sampai kat skolah mak aku,, beliau menyerahkan kunci kete lalu blah nak jual buku.. halamak org..aku tak leh nampak kusi dah..org je... 

*tipu pah.tipu pah.. kau duduk je.. haha..cit la sore ni..

oke tu tipu..ade je kusi..tapi org siyes ramai...budak2 fom1 beterabor..sume muka siyes eksitet nak skolah..depe tak tahu yang skolah ni penat..penat otak..penat badan..ade yang setat buat kawan dah waktu ni..ade yang duk sorg2 sementara nak tunggu mak depe beli buku..aku ni melangut la tunggu mak aku buat keje oke.. dalam ati aku cakap ''bila nak bekpes ni..dah pukol 11 lebeh..ni mesti nak makan tengah hari skali ni''.. haha,,, perut aku lapa bangang oke waktu tu..

tetibe..pup ! semangkok nasi goreng menerjah dalm fikiran aku bersama beberapa gulung sardine roll.. cis ! cane aku tak pasan atas meja tadi ade makanan ! padan lah mak aku buat tak kesa je dah pukol 11 bagai.upe nye die dah kenyang.. yang lapar nye aku.. cis.. cis...aku kalau org dah kejot aku pepagi buta,, kepala aku set nak makan lua.. terkulat kulat aku oke tunggu mak aku sampai habes org..walaaahhh.. sian perut aku ye... sian ye... 

2 jam belalu,, mak aku ajak chow.. aku cite kat mak aku yang aku tak makan g..pastu mak aku kate,, ''nak makan mane?''..haha..aku kate nak makan roti canai.. pah..kau gile ape pah nak makan roti canai pukol 12.30.. bukak kedai sendiri la pah.. haha..cit lu.. mak aku ajak g kedai mamak DJ.mak aku kate kat sane ade...tanpe banyak soal,, soal perut lagi penting,, aku ok kan aje.. sampai DJ,, kami oder air...pastu mak aku tny ''roti canai ade?''.. mamak ni geleng je... die kate capati ade.. yehhh..aku dilahirkan tak reti makan chapati.. pastu oder plak kuetiow satu.. mamak ni blah.. tetibe die mucul balek kate tade.. cit lu mamak.. perut gua nanges ni.. dengar tak.. dengar tak.. cit.. cit... abes ape yang ade kat kedai kau ni?? nak cancel tak bleh.. air dah oder.. last2 minum je.

see..see.. cite punya panjg,, perut aku tak kenyang g.. pastu aku g guardian..pastu g amek bapak aku kat skolah die..(waaahh..nampak sgt kuarge kaye je..jgn kate mak,, pak pun ade skolah sendiri) haha.. pastu pak aku masuk kete,, then blah g astaka makn tengah hari terus.. oke perut pon dah hepy.. so kite balek,, sbb perut pak aku meragam plak...haha..dan sampai skg aku tak kua g manemane.. hee..

pos semangat : btw,, bile aku hapdet blog,, aku rase mcm aku buat due sore..satu yang ade gelung atas pale tu,, satu g tu yang merah mak ngah kau ade anak panah kat eko..theee...tengok bebudak dajah satu skg,, aku tepk ''halamakk..besar nye aku waktu dajah satu dulu''..haha.. haram kecil sangat depe..ye KECIL.. KECIL.. buat bola sepak je..hahaha... 

No comments:

Post a Comment