Thursday, March 17, 2011

aku rasa emo plak petang ni

saja aku tules kecik2 sebb aku nak cite pasal minah sorang ni. ops tidak. dia blogger jugak. tak pe. aku nak nasihat je. bukan kutuk pon. 


eh ! jap arifah. jap! bukan niat awal kau tadi nak kutuk dia ke?


cis. tak guna tol suare hati yang baik ni. haha.. tadi je. malas nak gaduh2. aku nak ckp face to face aku segan. alah, aku kan pemalu tahap malu-aku-bila-kau-soh-aku-mintak-buah-lebeh-kat-dewan-makan. haha. panjang sioot. tade.tade. menyimpang. 


oke the story is, kau kan nak espiem.bukan kau je lah. aku pon. tu.tu.budak tu pon. sape2 lah yang nak espiem tahun ni. so dah tau nak espiem tu, cubalah buat gaya nak espiem. macam mane? takkan tak tahu kot. takkan lah gaya kuak lentang pulak. tak mungkin jugak gaya bebas. ah! babas dah. babas dah. cis. oke, buat lah gaya nak ilmu tu berkat. nak ilmu semua kita dapat sume berkat2 belaka. tak kisah lah sikit ke, banyak ke at least ade keberkatan ilmu tu. 


the problem is, aku admit jugak, mesti ade seteng2 org yang kita tak suka. mana bleh kita suke sume org. n mane bleh sume org suka kita. tapi, aku tak kisah sangatlah kalau kau nak mengutuk org yang kau tak suka tu kalau die je umur average kita je. tapi, bila dah sampai org yang berpangkat, paham2 sendiri. tak yah lah kutuk macam tu sekali. aku tulis ni na ingatkan je. on the same time, aku ingat skali. kita dapat ilmu dari dia. kita nak guna jugak ilmu tu nanti. tapi sedar tak mulut bisa gaya ular sawa punya kaum kerabat kau ni yang kutuk tak hingat org yang kau tak suka tu.


mak bapak aku cakap, dalam banyak2 kerjaya, kerjaya tu paling mulia. sebb ape? pikir sendiri la dol. lepas kutuk, kau canang kat sume org. konn mintak bela lah. pastu org yang dengar cite kau pon join skali kutuk. haa..kalau kau otak math,, ce kire. ce kire bape banyak dak kutukan2 kau plus minus kutukan kawan kau tu. kira2 sama banyak tak dengan ilmu yang kau dapat o tah2 kutukan kau tu lg ganda banyaknya. haa.. tu lepas tu mula bising tak leh corp ape cgu ajar lah, laju sgt lah, susah lah ,ape lah.


so agak2 korang lah, dah leh ke buat konklusion sebb ape kita susah blaja. aku tak kata kau sorang. aku pon sama je ngan korang. standard lah hati remaja mesti memberontak weh. haha. tapi, bab tu,, pandai2 lah tenangkan hati kau. aku pon kadang2 marah jugak. tapi, aku pendam. kalau tak tahan aku cite kat mak aku. parents akan nasihatkan kita jugak nnt.


aku tebaca kau punya ......... haha. ape2 lah. aku plak jadi emo. sbb aku dah penah rase kot kesan die. see. soo pandai2lah kita berubah oke. bukan kau sorang. aku jugak. 


pos sampah : kalau kau rase aku cakap kau, sory ampun maaf. tak de niat nak aibkan sesape. btw, aku tak cakap nama kau pon kan? mana ade aku bukak aib sesapa pon kiranye. haha. tarik balik maaf aku.. haha

No comments:

Post a Comment