Saturday, October 6, 2012

something to think about :')

salam. so lets this post to be a little bit serious. 
.
.
.
AHAHHA. ok tak boleh. rasa mcam poyo. hahah

hye kau, kau, kau dan kau... eh, kau pon :) semalam parents aku datang melawat aku yg kesunyian/kesepian/ke'lone'lian/keseorangan di UM tercenta nih. hahahha. without any plan or should we call it a suprise ? gagah nak ckp omputih tau. MUET khamis ni kata kau. hahahaha

nak cerita sikit, nak bagi jeles sikit, semua sikit2. hahaha. aku tau abang aku je nak dtg. nak bg barang. but then, dia bawak aku pg cafe, pastu aku nampak parents aku. hehuhehu. suka membohong mereka ni. haha. tapi aku appreciate sgt. sbb 2 minggu lg nak final, seminggu lg nak muet. so i need someone who can give me support and nice words. 

so dlm kereta semalam ada ckp dgn ayah, 'camna kalau org tak dpt pointer bagus. camna kalau dah usaha, tp tgok2 pointer down ?'waaah ni semua soalan cr penyakit. fikiran negatif sgt. belum cuba. dah gelabah ayam. kaaaan.. so dapat jawapan macam ni, ' ayah selalu terfikir, kenapa kamu boleh pg mintak asasi alam bina, dan keluar terus dr pure sains? i thought u could be a doctor (bapak aku ckp melayu. saje :) dan ayah terfikir macam mana kamu boleh jugak survive untuk exam first padahal kamu tak ada basic lsg. 

wow.........

benda ni yg buat aku fikir banyak kali sekarang. maybe Allah dah bg petunjuk. maybe ni future aku. tggal nak usaha sungguh2 and the rest only He knows. so aku ingt balik dr aku form 4 dulu, waktu tu baru daftar SERATAS. sek ni wajib ambil 10 subjek. bapak aku suruh ambil est sbb akaun tak ada. but nak dijadikan cerita, kelas est penuh. <--- dusta semua. 2nd intake masuk boleh plak ?! so dengan rela tak rela aku masuk kelas bio-LK. 

sumpah, tanggapan aku first2 pada subjek LK adalah untuk budak low2 je. see keriakan manusia yg ada kelebihan seciput. tade lah pandai mana. buat addmath pun asyik math error. so kesannya, first test LK, aku nearly fail. uuu. tak pernah dapat serendah tu. jatuh jugak air mata. hahahha. 43 kau ! gred E. gempak. dr situ aku benci LK. malas je masuk kelas. sampai pertengahan form 4. subjek ni jadi makin best. dan bersambung ke form 5. 2 kali jugak aku score 100%. sekali trial SBP. 99% trial JPN. tiup kuku sikit.. hahha

so dr situ aku nak ambil architecture. gagah lah nak title AR jugak. dulu tak tau bende. so, asasi alam bina dah dpt. tinggal satu dua steps je nak masuk fakulti buat architecture. jeles dgn student archy, sempoi je. nak jadi macam diorg jugak T___T cuma aku susah sikit bab nak fikir design2 meletup. kalau bg aku pembaris, pencil surh aku lukis boleh lah. :))

apakah langkah yang harus diambil ha poyo habis dah ni. BELAJAR3 dan tawakal kepada Allah jugak. tade benda lain dah. semoga aku score final ni dan mid plus final sem depan. insyaAllah. amin :)

No comments:

Post a Comment