Sunday, June 2, 2013

memoriessssssssss

bfre aku pg UM nak jd FP, aku byangkan hidup aku alone gila..sbb tade kawan..
tapi lepas pg aku rasa tak nak balik, sbb dapat kawan baru, hebad2 gila.. (most of the both sem flat okay)
gila lah diorg.. pandai dan sgt down to earth.. best je kawan dgn diorg...
sebelum ni aku just kenal budak alam bina je.. so skrg aku ada kawan2 dri hayat dgn fizikal yg da bom.. 

so if ada junior nnt tny aku best tak jd FP, aku akan suruh dia masuk..
best siaaaaaak.  hahah. jd fasi ni melatih kita mcm2 benda. soft skill yang terlepas pandang..
ajar teamwork yg berkesan, friends bonding yang sgt kuat smp kena tegur dgn salah sorang motivator sbb slot dia tak menjadi for the first time..

aku sgt tak menyesal isi borang jd fasi.. and bersyukur gila aku dapat jd fasi..
before pg mak aku tny, betul ke nak pegi...
nnt tak ada kawan,nnt nak balik susah.. 
tapi aku nak pg jugak and now aku dah berjaya habiskan.. (clap clap clap)

aku nak cerita pasal hari pendaftaran yang agak hectic utk pendaftaran hr ke2.. 
for fizikal and alam bina.. malam ahad tu kitorg ada meeting urgent,
plan yang dah rancang seminggu sbelum tu ditukar 100%... so plan yang itorg ada
utk pendaftaran hr ke2 tu 0... malam tu mmg semua org tegang gila.. buat ni tak bleh buat tu tak bleh..
malam tu je aku tidur pukul 5.30 pg sbb buat kerja.. hahahaha.. dah macam bt projek...

but then, dgn izin Allah, everything went smooth Alhamdulillah....
ouh aku jd biro Sekretariat and Aduan.. jadi fasi ni tak glamour sgt (kata Hazman)
sbb duduk kt bilik gerakan je.. sejuk siaaaaak. ahahahah.
tapi best jugak,, sbb kitorg own bilik tu.. aku dgn Hazman <-- ketua okay akan tidur lambat dr yg lain
setiap malam sbb kena kemas bilik gerakan.. okay yg ni tak best
tapi ketua aku ni laser nak harommm.. hahahah..mulut dia perghh 
pedas nak mampus.. tapi boleh gang lah.. sbb aku pun sama...
hahahaha.. okay je dia ,, kerja suka mintak tolong aku,
lepas tu kutuk aku. ceh tak guna.. and dia sgttttttttt pandai....
flat both sem.. tahniaaaaaaaaaaaaah.. 

hari2 Mhs mcm biasa. mengikut apa yang dirancang..
Alhamdulillah.. even ada masalah sikit waktu kat dtc, sbb unexpectedly hari hujan..
but then, dgn last minute pny idea dr semua fasi, everything went okayyyy..
alhamdulillah.. so, aku involve hari Rabu, bawak students alam bina pg taklimat..
hari tu jugak aku ambil result.. jumpa dgn Bani and Hakeem. 
lepas tu dgn Aniq... 

hari khamis aku involve dgn hari sukan..
aku jd refree netball.. kehkehkeh
aku bengang dgn sorg budak tu, so setiap kali dia pgg bola aku tiup wisel..
aku kata dia stepping lah, touch lah..
hello, kau cr pasal ape hal kan ???
hahahahha.. tu cerita lain.. nnt aku rajin aku cerita...

hari jumaat aku involve dgn explorace.. jaga checkpoint Algebra and Calculus..
best je dgn budak pasum ni.. sporting je.. even ada certain
yang macam nak lempang.hahahahah..
and hari jumaat ni jugak aku jadi panel forum bersama senior..
for alam bina lah.. jawab2 soalan...
and Murz kenalkan aku sbgai Kak Long alam bina..
eceh,, aku tak suruh pun okay...
hahahahha..

malam penutup MHS sgt gempak.. best siak sketsa dia..
lg best dr tahun kita.. serius.. sorry Raffiq.. hahhaha
part paling best, bila fasi menari...
fasi buat persembahan, xi shua shua dgn gummy bear...
best... best.... best....

ouh ada satu benda yang aku tak bleh lupa sgt2..
satu malam tu macam biasaakan ada post mortem kat dwn gemilang..
sebelum start aku main2 .. aku ckp kat fauzan,
kalau aku sepak, kaki aku sma tggi dgn dia..
pastu aku nak tunjuk demo,, last2 aku jatuh kepala terhentak siap atas lantai..
depan 80 org fasi.. hahahahha. malu gila baq hanggggggggggg..
lepas tu diorg panggil aku kak long shuffle.. hahahahha

tu je kot cerita aku.. memories cant be describe into words lah..
harap sgt lepas ni jumpa lg kawan2 yang jd fasi.. 
and harap jugak masuk degree tahun 2 nnt nak jd PM plak..
who knows kan.. kot2 ada rezeki... insyaAllah...

THANK YOU, ALLAH .. FOR THE MEMORIES, NEW FRIENDS AND THE EXPERIENCE.. ALHAMDULILLAH.. I REGRET NOTHING.. 

No comments:

Post a Comment