Monday, December 27, 2010

kerbau VS kau :)

haha.. tak bleh tido la plak..tetibe tepk bende ngong ni..(eleh,, ckp je lah kau nak update blog kau)..before tht kalian,, buat org melesia yang sedang jalan makan angin+salji kat lua negare sane nun,,semalam melesia menang oii.. 3-0 wa cakap lu.. pe barang tak tengok..melancong jauhjauh g.. ape dalam negare tak best ke?? perlis kedah n9 tu kire jauh la tu...


pe aku melalut terbabas hilang kawalan segala bagai ni..


oke bek tu the title above.. aku nak cite sejarah kebau ngn kau.. haha.. nak dengar tak ? nak dengar tak? tak nak ? berambos kau.. berambos ! cit.. oke sape nak dengar angkat bulu mate.. aisehh, ramai gila.. haha.. jom dengar..


cite ni merungkai misteri mengapa kenapa warum why badan lembu tu mengelebeh and badan kebau tu sendat mendat.. walaahh.. ayat.. ngalah a.samad said aku kate kau.. haha


*tersebut lah kisah pada satu petang yang indah-tak-indah ni..seekor kerbau yang terkenal dgan name meon jon atau MJ dalam kalangan rakan2nya bersahabat baik dengan seekor lembu yang bernama cek kun atau CK telah berburakburak..


MJ : oi CK ! jom la kite mandi sungai nun.. badan aku dah peluh dah ni... cuba kau cium.. busuk macam kau dah.. 


CK : tamau lah.. t mak aku marah lah.. aku takot.. buatnye die menyinge kang..


MJ : mak kau mmg singe kan..


CK : aah la.. haha.. lupe plak...


MJ : so ape g.. jom lah..


CK : tamau...


MJ : eh..eh. aku pang satg.. gedik plak... jom.. aku kate jom..jom.


CK : yelah.. mak.. oi mak ooi.. org nak g mandi sungai ni...


Mak CK : pegilah nak oi.. kau tak balek sebelum maghrib kang,, aku sebat kau dengan belalai pak kau.. 


MJ : set.. jom..


*di sungai... MJ dan CK bermandi manda dengan riangnye.. saling memercikan air,, berlawan menyelam.. lawan terjun dan sebagainya.. haha. buduh..buduh.. tanpa disedari,, ruparupanya,, hari dah menjelang maghrib.


Mak CK : betuah punya budak.. balik kau.. nak kene ni.. balik.. aku kate balik.. balik !!! aumm


MJ : oi... mak kau dah menyinge tu.. 


CK : alamak.. aku kene balik ni..lah. kacau tol org tua ni.. dasar singe..aku balik dulu..


Mak CK : cepat !!


*CK pon berlari lari anak ke darat dan mencapai bajunye lalu berlari ke rumah.. dalam perjalann baru lah CK sedar die tersalah amek baju.. die teramik baju MJ.. 


**tamat**


haha.. tak rase buduh ke?? kalau aku,, aku patah balek,, pulang je lah baju si kebau tu,, then amik balek baju aku.. susah sgt ke?? dasar lembu betul.. sanggup nak pakai baju org len.. sampai anak cucu keturunan kau sume pakai baju menggelebeh semacam.. bende lah..


pos/sendat : haha.. dush ! dush ! kat aku.. ye ..ye.. aku buduh.. haha... hapdate blog tah pape.. cit lu pah.. memalukan aku je.. hesh ! btw,, perasan tak yang mak si CK tu seekor singe n bapak die seekor gajah.. haram satu malaysia je.. haha..





No comments:

Post a Comment