Sunday, December 26, 2010

zaman pakai bju puteh kain biru badge bawah name tag :)

entry di buka dengan gambar dri google ye..

tajuk semedang nak panjang je.. bukan nye org bace pon.. dasar tak panas ! haha.. derr,, penah g skolah tak ? daaaa.. ta penah ? kau dok ulu banat mane derr??? bohong.. tipu ! tipu ! HAHA.. sume org penah g skolah.. timah penah,,jenab pon penah ha! kau yang tengah usha blog aku pon penah kan? kan ? kan ? eee,, usha blog org ta malu.. thee... 


*pe kau sembang pah? watthefroggy lu..


saje je.. tinggal lagi seminggu je nak cuti,, mula lah terimbau sekolah yang berdiri megah-tak-megah kat tepen tu.. haha.. bebi(s),, aku skolah tepen.. saje je aku nak cite pasal tempat aku menuntut ilmu dari ujung rambut sampai ujung kuku kaki ni.. grr... ta nak dengar sudah.. shuh kamu.. kamu pon.. pegi.. pegi.. 


so bape org yang tinggal ni ? haha.. btw,, dulu waktu awl2 masok alam sekolah menengah (bunyi dah mcm alam mistik bagai) ,, aku skolah besa je.. tak bek mane skolah tu... sebb aku skolah tu,, adelah kerana pak aku kaunselor situ.. ye..ye.. kaunselor ye.. bukan cgu sivik.. bukan cgu pj.. bukan ustaz.. kaunselor ye.. ye..even aku dapat sekolah gunung rapat kat ipoh nun,, aku waktu tu tade nawaitu lsg nak dok asrama.. so aku pon skolah bese2 je.. waktu fom 1 dulu,, bebekalkan 5A UPSR,, aku dah rase pandai habes la waktu tu.. haha...blaja pon bese2 je.. ta struggle mane.. exam nom satu semedang.. haha.. dalam kelas lah.. dalam fom x terer mane.. 


*pe yang mu nak cete sebenarnye ni?


haha..buduh je.. time aku skolah situ lah,, aku blaja mane satu leh buat kawan,, mane satu leh buat setan lawan..haha...time aku skolah situ jugak lah pak aku blaja menerima banyak aduan sebb aku.. walaahh.. cgu sane semedang dengki je ngn aku ni.. bersembang salah,, cakap kuat salah,, menjawab salah,, datang kelas lambat lah.. derr,, bukan aku sorang dtg kelas lambat,, tapi yang kene aku.. mmg aku suke jadi wakil kelas.. btw cgu2 sekalian,, saya maafkan anda.. waaa...haha.. payah nak dapat anak murid macam aku k.. senang nak maafkan org ni.. haha..dr fom 1 sampailah fom 3 aku skolah situ,, kira2 tujuh cgu datang melawat pak aku ye.. ''cgu,, arifah ni suke menjawab'',, ''cgu,, arifah ni tak macam kakak die''.. ''cgu,, arifah ni suke bersembang''.. ''cgu,, arifah ni itu arifah ni ini''.. cis..


sampaikan sebab purse aku pon aku kene jumpe cgu habes skolah. pehal derr?? tapi,, time menengah rendah ni,, mane pandai g ponteng-ponteng kelas.. tido dalam kelas.. tak buat hw.. tak pandai g waktu tu.. suci g... haha.. habes fom 3 mmg nawaitu aku nak pindah skolah.. tamau dok skolah tu dah.. gila hape..ta tahan aku.. lagi pon nak gak rase g skolah asrama penuh ke,, mrsm ke...alhamdulillah lah,, PMR aku cemerlang,, beberape mggu masok fom 4 aku dapat skolah asrama penuh tepen.. mmg tak sgke.. sbb kakak2 aku dulu cukop susah nak dapat masuk asrama penuh ke mrsm ke.. so dengan meloncat-loncat nye,, aku pegang surat aku kate nak pegi.. nak pegi jugak.. wahaa.. over..


so,, bemula la hidup aku kat skolah sens tepen nun.. ta jauh mane.. ade la sejam stengah nak g sane.. awal2 masuk,, ya Allah baik bgg la aku ni.. kalau ade anugerah,, murid paling diam,, murid paling baik,, murid dengr kate.. ye..ye.. aku tau aku bolot sume.. tapi jelas dan nyata,, sume tu tak bekekalan lame.. haha.. masuk je 2 bulan aku kat situ,, mulalah eko stat berbunga.. haha..stakat tido dalam kelas tu,, pedehal la sgt.. tido kat surau sampai habes waktu prep,, alahai kecil punye hal.. haha.. gile.. masuk prep pon aku tido gak.. sampai kene laser ngn cgu bio sebab tido dalam kelas die. ''buat potosintesis tertutup ke?'' wahaaa... tersentap jiwe rage aku k..


halamak.. kan cun tu.. tu aku suke tido time blaja tu.. comel.. haha

tapi,, tapi sebenci mane pon kau ngan skolah,, benci ngn homework,, tapi zaman yang paling kau ingt zaman skolah kan.. waalahh.. bes tet ahh zaman skolah ni.. time ni lah kau nak blaja jadi org.. bukan jadi bebi... ok...kalau dulu,, aku memg pandang budak asrama ni tade life.. pe kes lu dok hostel.. tade life lsg... petang prep.. malam prep.. tido lambat.. alehaleh,, aku duduk asrama last2.. tade hal la sngt.. stakat prep,, kecil punye hal.. stakat tido lambat,, kau online malam-ke-pagi boleh? haha.. 

bukak skolah ni,, aku jadi senior...even bukan senior betul sbb aku kan fom 4 baru... pe aku kesah.. aku tetap senior oke.. jage lu junior2... kau tak basuh baju aku jage.. haha..deyyy,, aku ta jahat gitu k.. dobi ade.. 

malas nak tules pjg dah... idea aku dah kemarau..saje nak banyakkan entry sbb nnti balik hostel dorm tade tenet.. haha.. waklu,, plug pon tade.. nak tenet mintak pak kau buat skolah.. haha..


babai bebi sekalian :)

No comments:

Post a Comment