Friday, March 4, 2011

bila aku jadi senior

kenapa bila jadi senior kita nak dihormati ? padahal waktu kite jadi junior ari tu kita dua kali lima je sama bagai junior skg. kenapa bila jadi senoir kita rase junior pakat kuang hajaq sume ? padahal waktu kita jadi junior, kite memasing kutuk senior pakat amek sorang satu jadi lauk ngutuk. kenpa bila jadi senior kita pakat mnyampah bila ade junior masuk pakat suma puteh puteh bagai taruk fair n lovely sebotol sehari? padahal, wktu kita junior dulu, kita pon sama depa je.


gila. gila. gila


semedang nak rasa hebad je. bila aku sembang bende ni ngan bebudak skolah len, memasing jawab adat asrama. cis. waktu aku jadi junior dulu, aku lalu sebelah fom5 buat muka macam mintak pakcik dm nak makan ayam tapi dapat makan ikan je. bila fom 5 buat pelak sket, aku pakat cari nama fom 5 tu canang kat sume org yang fom5 tu aram stok kurang hajar bajet bagus bajet bekuase kat skolah. waktu aku jadi junior dulu, aku pandang senior tinggi rendah tinggi rendah je. waktu aku jadi junior dulu, aku rase tak sabar nak tunggu sume fom5 blah dari skolah. 


bajet. bajet.


tapi bila dah jadi senior skg, rase macam dah dapat mandat jadi pengetua skolah pulak. bila junior lalu sebelah tak bagi salam, mula tulis komen panjang panjang pastu bagi waktu kuliah jumaat soh umum kuat-kuat. bila junior buat pelek sket mula rase nak bagi tangan je padahal junior tu tak salah ape pon just die jerit kuat sket dari voltan selalunya. bila nampak junior menggedik ngan fom depe,mai pakat buat muka ikan bilis stok gaya tak laku je. bila junior jalan lambat stok pergawati memperagakan bikini limited edition, mulalah mulut nak kua bunyi hesh bagai. tak cukup tu, kua ayat ayat pedas dari mulut bisa gaya ular sawa padahal waktu tu baru pas solat subuh. pejadahnya?


see. see. 


ni adat ke? org kate ni adat asrama . tapi bila pikir balik, asal lah tade adat yang lok sket. gaya org tak bertamadun je. haha.. sah aku ngamtuk. stok cakap cam har tak paham pe butir bicara sebenrnye, pe yang nak disampaikan sbnrnya, pe yang mustahal sgt nak cite sebnrnya.


waha.. wat de pah. wat de. btw, skang study week so cgu stok tamau mengajar je skg ni. pakat masuk klas bg keje. pastu cakap gini, '' kalau tak dapat A+ lg tatau la''.haha.. mula mulut aku tak tetahantahan nak membidas je segala point2 yang terkeluar sengaja tak sengaja dari mulutt cgu tu. haha.. maaaf..

No comments:

Post a Comment