Saturday, February 25, 2012

class is a sleeping zone. so true.

assalammualaikum der der sekalian .

pe cer tak tidur lg. kamonlah. esok sekolah ganti kan ? pegi tidur. pegi. esok krg ngantuk. pastu tidur dlm kelas. ambik port plg belakang.prggh. mcm tak biasa kan ? haha. well, aku pun biasa je part tidur dlm kelas bila jd budak asrama ni. hell yes, tak de beza sebnrnya budak asrama or outsiders sbb dua2 kalau tebiat tidur tegar, takkan boleh hilang. should be tabiat rite ? wtever.

**eh2, tidur tu kan ibadah ?

pale kau ibadah lah sgt kalau tak kena tempat kan. kawan aku pernah cakap, 'tidur tu ibadah. belajar pun ibadah. aku tak nak tamak. aku nak ibadah melalui tidur:)'. hangguk kau. suka suki pancreas kau je bt hukum sendiri. dan melaksanakannya dgn hati yang senang. pfffft.ngantuk ckp ngantuk. boleh diskas. haha

waktu aku dkat seratas dulu kan, dalam kelas bi, ade sorang kawan aku tetidur. then sir aku ckp, ''hey kakak, if u are sleepy, tell me. if i can consider to give u a nap.'' haha. tapi kelas bi mmg time sebaiknya untuk tidur. sebb sir tak penah masuk kelas. dan masa ni diambil sebaik mungkin untuk menyerap semula energy untuk next class. kalau dpt double period lagi syok. 

dalam kelas bm aku penah tidur dlm kelas datin. waktu tu kelas komsas. baca cerpen. so aku mmg ngantuk tak bleh nak tahan dah. so aku dirikan buku dan tidur dibelakangnya dgn yakin sbb tempat duduk aku dulu blakang sket. so tahap keyakinan tggi. tapi hari tu bad luck, tetiba datin bersuara, 'yang sebelah aimi tu sila bg sinopsis cerita yang rakan kamu baca.'' wat the hell ? aku sepatah haram tak dgr. jd aku cuba seratus peratus untuk baca dgn pantas dan bagi sinopsis dan end up aku kena marah T_T

kelas math mode ? lagi lah selalu. cgu tak garang lsg jd pandai2 ambik kesempatan. waktu fom 4 aku tidur lepas siapkan keje. tetiba time tu jugak pengetua nak masuk. cgu yang kena marah. cgu cuba bg alasan yang kami penat dan dah siapkan lat. tapi beliau kena basuh hari tu. sebulan cgu sentap tak nak ckp dan garang dengan drastiknya. tapi waktu tu bukan aku sorang je tidur, hampir sekelas. ye tiggal 2 3 kerat je yang ada masalah tidur. jd salah kami bersama. bukan aku sorang :)

dalam kelas agama islam pernah sekali 2 rasanya. tu pun dlam bilik rujukan. bila ustazah port kat tmpt lelaki, aku port bawah meja yang ada penghadang. so belah sana tak nampak. dan karang aku dgr ustzh ckp, 'arifah mana ? tak nampak pun.' haha. pepandai ko nak kaver kan.

kelas sejarah tak pernah rasanya. sbb cgu tak penah tak masuk. dan dia salu mengajar. so tak de can. tapi mengantuk tu sentiasa, =..=

kelas addmath. emm. ni pun selalu. sbb cgu baik sgt T_T aku tak boleh lah yg baik sgt ni. haha. tapi kelas ni aku akan siapkan semua latihan then aku kata kat cgu 'tice, sya dah siap semua. rehat jap boleh ?' then cgu reply 'mmm.mmg penat duduk asrama. boleh2'.. T_____T sila menangis. baik sgt !!

kelas phy . haram TAK PERNAH !! sbb cgu fom 4 fom 5 garang nak mati,.. takut den. tapi bab mempas makanan sntiasa berjaya even dgn cgu fom 5. haha. waktu fom 5 aku bwk masuk mp3 g lab phy nak record cgu ajar kot2 boleh refer. tapi dgr suare aimi je. ceh. 

kelas kimia pun tak pernah. cgu garang jugak. kecut jantung aku setiap kali beliau naik hangin. uu. takut. haha.. tapi kelas ni tak ngantuk sgt sbb aku suka chemist dan sbb cgu suka soal aku. haha. suka suka :)

biology class ? haha. ni lawak. pernah lah sekali 2 3 4 kali. haha. module bio besar dan pnjg. so aku yakin dapat tutup kpala aku.so aku dirikan dan tidur diblakangnya. tapi cgu perasan. beliau datang dan laser gua dgn ayat 'tengah buat photosynthesis tertutup ke? tutup je stomata tu saya tengok.'' pffft. memg laser. tpi gua dan rakan nak bodek balik dgn offer beliau makanan smbil mengajar. dan beliau suka :) haha

last class, kelas lukisan kejuruteraan. seriously ckp, sapa tidur konfem kena. tapi nagntuk tu tak dapat ditahan. luckily gua mcm biase port blakang kelas. setiap kali gua ngantuk gua bt2 pandang kertas kat bawah tapi mata tutup. but seriously tak leh lama sbb konfem akan kantoi. so, the best way, bawak masuk bilik lukisan nugget singgit untuk bekalan hidup dan mati.

amacam ? aku tengok kawan aku yg lain pon mengalami nasib yg sama. haha. aku pun tak phm. knp mesti ngantuk time belajar. doa belajar baca dah. mungkin hati tak ikhlas. so dri tak ikhlas nak belajar bek kau ngantuk terus and strght g tidur. syahid katanya. haha. eh waktu kelas bm dulu, cgu aku penah ckp cam ni, 'sapa yang tidur, saya denda 50sen.' then kawan aku stok tak pikir pnjg balas, 'cgu, saya bayar dulu boleh ?'' tahik kaaan? kaaan ?haha

panjangnya. entry bosan. g tidur. tak yah baca. even kaau kat line ni dah kan. haha. assalammualaikum, :))

No comments:

Post a Comment