Friday, February 24, 2012

me with the pendakap gg

pendakap gigi ? buruk pulak bila sebut. haha. braces ye. braces. dah nak masuk 3 minggu aku pkai barces. dah tak rasa ade braces pon dalam mulut. tapi sejak pakai braces ni, aku sgt lah malas nak makan. sbb ? motip ? setiap kali kau mkn, wajib part adalah makanan akan stuck kat braces. tak mau keluar kalau kau kuis2 ngan lidah je. dia mmerlukan brush tersndiri. ape gila aku nak aku brush g kepsi ? dan keyakinan aku akan drop sedropnya untuk membuka mulut bila makan. sigh. susah jugak pkai braces ni.

but, the best part pakai braces adalah kau boleh tukar kale band setiap bulan. pheu. aku agak batak bila dia suruh pilih. tapi for the 1st month aku pkai pink/blue. errr. sangat tak macho kan ? eh3, aku perempuan k. bia feminin sket. tapi dr first day sampai sekarang aku tade mengalami sore lagi. alhamdulillah :)







gambar ni hari first aku pakai braces sbnrnya. batak kan? biasalah, aku org kg tersusun. batak tu perkara biasa. haha. mmg niat aku nak tunjuk braces. thts why aku senyum sambil menunjukkan semua gg yang ada.eh, nampak tak gg bawah aku yang sangat tak teratur tu ? sbb tu aku pkai braces. nak membetulkan dan memudahkan aku bila makan dan memberus gg. bukan untuk cantik. salah nawaitu kalau nak cantik. dosa yu.. haha. gg bawah aku sgt teruk susunannya. sukar untuk aku cuci dan bersihkannya. sila ngerti. bukan untuk kecantikan . - -'

*aku baca satu blog dia kata guna soda bikarbonat untuk putihkan gg. err, baik buat kek ! bazir !!! eh, esok nak bt donut. gigih aku cr resipi kat tenet td. yang paling simple. semua dah ade di rumah kecuali yis. tadi g beli yis. murah je rupanya ! haha. batak. esok nak bgun awal ! tak yah tidor lah lepas subuh. mak aku kata dia balik sekolah nanti dia nak tengok dah ada. haha, kejam kan?

assalammualaikum :)



No comments:

Post a Comment