Monday, December 20, 2010

30 tahun akan datang..

wah..entry nak meletop.. HAHA...hari ni mmg hari yang membosankan.. tengok ayat aku pon dah perfect berimbuhan..watthekatak lu pah.. pehal lu? wats wrong bebi? HAHA..cit lu.. tadi ingat nak beradu dah..aku dgn lemah gemalai membawa kaki yang panjg ni masuk bilik.. tup ! tutup lampu dan tejun katil... aku tarik bantal malangnye tak leh lak nak ghaib ke alam mmp.. haha.. buduh je intro. so,, aku pon menerawang ke alam fantasi.


*aku geli bace balik ayat2 aku..


tetibe aku tepk pasal masa depan.. wahaaa.. bukan masa depan yang jiwangjiwang bagai mcm kau salu pk time nak tido tu.. aku bukan pk pasal nak kawen ngan sape ke.. umah laki aku besa mane nnt ke.. tak pon laki aku romantik bgg ke.. nehi ! nehi ! aku bukan gitu ye.. aku pk lagi advance.. haha.. aku pk cane upe aku time ade cucu nanti.. kire 30 tahun akan dtg lah.. wktu tu umur aku baru 46.. neni vogeh waktu tu.. rambut pon tade uban selai aram..waktu tu dah 2040... waktu tu dah ade syampu anti uban..pakai syampu tu uban takut nak kua.. haha... sebagai seorang neni yang vogeh aku mesti beli dua botol bekalan masa tue.. 


nah shempu anti-uban jenama barbie 2040

pastu mula aku terpk ghupe aku cane nnt.. haha.. mlgnye,, aku ni buta adobe so,, aku tak bleh la nak mengedit gambar jd tuo.. tapi aku yakin,, ngupe aku nnt makmak tengok pon silapsilap nak buat menantu.. haha.. umo 46 pon leh jd 26.. cit.. 

haa.. cam ni la ngupenye.. semat habes neni die..

pemikiran aku tak stop sampai situ.. sambung g ni.. haha.. aku tepk dialog cucu aku ngn kengkawan die time aku anta die g skolah ekoran makpak die outstation luar negara.. fuh ! letih nak menghabeskan ayat.. haha..macam mane kalau cucu aku gaduh ngan kawankawan die pasal neni die ni??

* ape kene mengena aku dalam pegaduhan tu? jom search !

neni : danny,,(hulamak,, name cucu nak omputih semedang. btw die mix) tu kawankawan dah tunggu tu.. pegi sane.. 

danny : neni temankan lah.. meh danny kenalkan neni ngan kengkawan danny meh.. (sambil menarik narik tangan aku ni)

neni : (bagi tak menghampakan cucu fest ni, aku pon ikut )....

danny : assalammualaikum kengkawan.. (walah,, cucu aku islamic jugak upenye)

kengkawan : (memasing jawab salam sambil tetnye2 sape aku ni )

danny : beb,, ni neni aku..

kawan 1 : neni ? cun nye !!! ingat baru nak soh abg aku buat spare .. (halamak budak zaman depan.. advance habes)

neni : helo sume.. kawankawan danny ehh?? main leklok k.. jgn gadohgadoh.. (kua tajuk ni,, dasar orang tua

kawan 2 : danny,, sape name neni kau ni ? 

danny : arifah nur..

kawan 3 : hah !!? cit ! x sedap lansg.. neni kau ni lahir zaman jepun ke??

danny : apesal ?? ape name neni kau ?

kawan 2 : puteri qistina arora..

kawan 1 : elys nadia tasha 

kawan 3 : putri elysa sophie..

danny : cit lu neni.. name tak glamer lsg.. malu danny. neni pegi balik ! balik !

neni : (dgn hati tersentap terus balik umah esak2 menangis )

the end -

**buduh kan ? haha.. takaan aku biakan cucu aku bekelakuan gini.. hape ingat name aku tak glamer sgt ke?? waklu cucu.. jge kau kalau kau buat neni kau ni tersentap.. 

pos/sendat : sesekali merepek pede hal la sgt.. haha





No comments:

Post a Comment