Thursday, May 10, 2012

matrik vs form 6

gila gelabah kan. lama tak update blog, hari tetiba nak update sampai dua. gaya retis. haha.. 

hmm. sebelum ni kecoh kawan2 ada yg dpt matrik. ada yang dapat f6. yg dapat f6 nak matrik. yg dpt matrik tak nak pg. aku lah antaranya. haha. well. manusia. since dah nama manusia, what do u expect kan ? manusia mana penah puas. nak bersyukur pun jarang. tu pon kalau ada yg ingtkan. aku jugak lah yang tu. astagfirullah..

reasons yg aku selalu dgr bila tak nak masuk matrik :
-susah gila ..
-tough kan matrik.. takut lah..
-ada jadual. macam sekolah
-takut tak dpt pointer bagus
-takut kena campak u aku tak nak
-blablabla

reasons tak nak masuk f6 :
-letih dah nak sekolah
-tak nak pakai baju sekolah
-malu dgn kawan2
-budak sbp tapi masuk f6
-jatuh standard ( _ _ '')

bagi aku matrik tu tak tough mana. bukan, bukan. maksud nya, kau masuk matrik sbb apa ? nak sambung blajar kan. so, focus kau nak belajar je.. pointer semua jd target.. dgr sgt lah ckp kawan2 kau kata matrik tu susah sgt sgt.. mana2 pon boleh belajar. even org yang start dgn sijil pon boleh jadi jutawan. abg kakak aku dua2 dr matrik. diorg budak biasa je. oke je. siyes aku tgah nak bagi semangat kat kau ni. *tiup kiri kanan* haha

yang tak nak masuk f6 plak. sampai hati kau kata jatuh standard. kalau aku dgr pon aku taching. f6 sekarang bukan macam f6 dulu. sekrang dah much much better. pakai module. berganda mudah dr past years. aku ckp ni sbb bpk aku kaunselor. f6 lagi uni nak ambik sbb korang ambik stpm. stpm tu exam top tu. sapa kata f6 ni low. kawan aku straight tapi masuk f6.sbb apa, dia tak ada rezeki bnyk macm kita. sana sini dapat. sana sini tolak. haha.

act, mana2 boleh belajar. boleh grad. boleh bejaya. kalah bill gates. kalah mark zuckerberg. kalah steve jobs. aku tau depe je.. hahaha.

*post ni untuk kau sbnrnya AMIN... hope kau bt pilihan yg betul.. aku support kau. insyaAllah. haha. lemah lembut jugak aku sebenarnya kan.. hahah

No comments:

Post a Comment